< > 2019
február
H K Sze Cs P Szo V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28


TANODA önálló tanulás


2019. február 03., 18:02

   Az önálló tanulás képessége azt jelenti, hogy a tanulók képesek kitartóan tanulni, tanulásukat megszervezni, addigi, előző ismereteiket felhasználni-beépíteni saját tanulási folyamatukba. A gyerekeknek az iskolai előmenetelük ideje alatt egyre önállóbbá kell válniuk. Ehhez viszont szükség van arra, hogy megtalálják saját tanulási stílusukat és kiválaszthassák a számukra legmegfelelőbb tanulási stratégiákat is (kiemelés színezéssel, aláhúzások, rajzok, vázlatok készítése, lényegkiemelés segítése egyéb módon, ismétlés, felidézés módjai, stb.).  

   A Tanoda-programban részt vevő gyerekek számára az önálló tanulás nehezített, emiatt nagy gondot kell fordítani ezen képességek kialakítására. A foglalkozásokon emiatt előtérbe került többek között a figyelem, koncentráció, kommunikáció, beszédértés, szövegértés, logikai gondolkodás fejlesztése, ami alapvető feltétele a hatékony tanulásnak. Önismereti-, társismereti-, szociális készség-fejlesztéssel is foglalkoztunk, ami szintén fontos alapfeltételnek számít. A figyelem, összerendezettség nemcsak az ismeretek elsajátításában, a feladatok megoldásában, hanem az önellenőrzésben is szerepet játszik, ami szintén része az önálló tanulásnak.

   A Tanodás gyerekek „trenírozása” az önálló tanulás képességének elsajátítása érdekében a program egészét áthatotta. Minden foglalkozás erre irányult. Természetesen egyénenként változó eredményt értünk el tanulóinknál. A legtöbb segítséget e téren az SNI-s tanulók igényelték. Az ő számukra sokkal több időre van szükség ahhoz, hogy a kívánt szintet e téren elérjék. Valójában iskolai tanulmányaik egészét áthatja az önálló, hatékony tanulás képességének kialakítására, fejlesztésére irányuló törekvés.




Vissza az előző oldalra!
Szombathelyi Civil Kerekasztal - Magyar